«Адаптація п’ятикласників до умов навчання в школі ІІ ступеня. Шляхи корекції»

15 листопада 2022 року в закладі відбувся заключний (підсумковий) етап психолого-медико-педагогічного консиліуму по 5-х класах «Адаптація п’ятикласників до умов навчання в школі ІІ ступеня. Шляхи корекції»./Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221117_151944.jpg
Попри часті тривоги, неодноразові планові відключення електропостачання адміністрації закладу вдалось зібрати усю шкільну команду НУШ для обговорення актуальних питань по впровадженню нового Держстандарту повної загальної середньої освіти у п’ятих класах закладів загальної середньої освіти з 2022-2023 навчального року.
Метою зустрічі було здійснення аналізу і оцінки ефективності діяльності вчителів 5-х класів по забезпеченню наступності між початковою та основною школами у навчанні та вихованні учнів в умовах впровадження нового Держстандарту повної загальної середньої освіти, рівня забезпечення синергії педагогічних працівників на паралелі, визначення рівня готовності педагогічних кадрів по впровадженню навчально-методичного забезпечення в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти, створення банку інструментів формувального оцінювання; вироблення рекомендацій для усіх учасників освітнього процесу по усуненню проблем адаптації п’ятикласників (в разі виявлення) та для успішного впровадження нового Державного стандарту.

ПЛАН РОБОТИ КОНСИЛІУМУ:

1. Наповнення методичної скриньки:

1.1.Вікові особливості п’ятикласників. Аналіз результатів психологічних досліджень.
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»./Придачук В.А.
1.2.Аналіз соціометричного дослідження, рівня тривожності серед учнів 5-х класів
Проективна методика «Дерево»./ Гетьман О.В.
1.3.Проблеми наступності між рівнями освіти. Вироблення порад./ Горбатюк Т.В.
1.4.Формувальне оцінювання та його місце в системі оцінювання здобувачів освіти. Виклики і переваги використання формувального оцінювання в роботі педагогів./ Горбатюк Т.В., Іщук О.А., Ляшук Н.М.
2.Рефлексія. Вправа «Почув, побачив, взяв» Підсумки та рекомендації консиліуму.
Горбатюк Т.В., Гетьман О.В., Придачук В.А.

В ході консиліуму методом «Бінго» були обумовлені переваги формувального оцінювання над бальним, вправа «Чарівний олівець» дала змогу учителям-предметникам визначити основні правила, яких вони повинні дотримуватись задля забезпечення успішного формувального оцінювання. Учителі початкових класів, учителі-практики Олена Іщук, Наталія Ляшук поділились досвідом роботи по втіленню формувального оцінювання в освітній процес основної школи. Учасники заходу ознайомились з техніками, які можна буде використовувати у своїй практичній діяльності: «Тижневі звіти», «Перевірка помилковості розуміння», «Формувальне опитування», «Світлофор», техніка «Піднятої руки», «Однохвилинне есе», «Кола Вена», «Чарівні лінієчки», «Дерево успіху», «Пишемо дві хвилини», «Картки з відповідями» тощо. Ігровий прийом «Хто Я?» активізував роботу учасників по заповненню свідоцтв досягнень для учнів 5-х класів. Впродовж зустрічі усі її учасники долучались до обговорення, дискусії, що дозволило на завершальному етапі виробити ряд рекомендацій:

- Соціальному педагогу Олені Гетьман, практичному психологу Віті Придачук, класним керівникам 5-х класів Ірині Ануфрієвій, Вікторії Сідлецькій продовжити роботу по відстеженню особливостей адаптаційного процесу учнів 5-х класів, здійснювати контроль за виконанням рішень психолого-медико-педагогічного консиліуму від 15.11.2022.

- Заступнику директора школи з виховної роботи Оксані Месь залучати п’ятикласників до гурткової, позакласної роботи із врахуванням їхніх здібностей та задатків.

- Класним керівникам 5-х класів Ірині Ануфрієвій, Вікторії Сідлецькій співпрацювати з батьками п’ятикласників, тримати на контролі підготовку учнів до уроків.

· Учителям-предметникам, які викладають у 5-х класах:
Опрацювати протоколи діагностичних даних учнів 5-А і 5-Б класів, враховувати їх при організації освітньої діяльності учнів на уроці.
Опрацювати нормативну базу:
Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
Державний стандарт базової середньої освіти;
модельні навчальні програми;
Наказ МОН України від 01.04.2022 №289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Держстандарту базової середньої освіти».

- З метою забезпечення успішного запам’ятовування учнями матеріалу на уроці здійснювати багаторазове, розумно організоване й систематичне повторення.

- Здійснювати пояснення нового матеріалу блоками, з виділенням головного.

- Використовувати методи і прийоми роботи, які б сприяли осмисленню учнями почутого, прочитаного, побаченого.

- Уміло здійснювати мотивацію навчальної діяльності учнів на кожному уроці.

- Урізноманітнювати методи, форми і засоби навчання, обґрунтовано їх використовувати.

- Забезпечувати зворотній зв'язок щодо якості виконання (виконаного) завдання.

- Надання учням можливості у виборі рівня навчальних завдань і напрямів навчальної діяльності.

- Спрямовувати оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня.

- Уміло здійснювати поточне формувальне оцінювання, вибравши один або кілька форматів зворотного зв’язку, забезпечивши його регулярність та органічність.

- Здійснювати аналіз навчальної діяльності учнів відповідно до переліку наскрізних умінь, визначених Державним стандартом базової середньої освіти, забезпечивши спостереження за дітьми упродовж року.

Практичному психологу школи Віті Придачук здійснювати психологічний супровід дітей з низьким рівнем навчальної мотивації та високим рівнем тривожності.

Усім педагогічним працівникам, класним керівникам долучитись до виконання затверджених рекомендацій.

/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221115_152649.jpg/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221115_152706.jpg/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221115_152724.jpg/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221115_152810.jpg/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221115_152840.jpg
/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221115_152924.jpg
/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221117_151141.jpg
/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221117_151232.jpg
/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221117_151359.jpg
/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221117_151944.jpg
/Files/images/2022-2023/konsilum_5/20221117_152402.jpg





































Кiлькiсть переглядiв: 227